måndag, juni 01, 2009

Dörrknackning på Råby

Anna Wallén, undertecknad, Lars Eriksson, Hadi Faraj och Sten Helleng kopplar av efter dörrknackningen.
På morgonen besökte jag Arosdöttrarna. Det är en fantastisk verksamhet för att motivera kvinnor som anländer från olika länder till att skaffa sig en utbildning. I sju år har de hållit på mycket på grund av Miriam Afrasiabpour. Läs mera här. Ungefär 100 kvinnor hade samlats på Arosgården för tala om varför det är viktigt att använda sin rösträtt och sin möjlighet att påverka.
Därefter åkte jag till Stockholm för avslutning i min kurs. Det kändes lite tråkigt att bryta upp och skiljas från de kurskamrater som blivit en del av min personliga utveckling. Jag tror att vi alla blev mycket glada över att få veta att det skulle bli en uppföljningsträff.
På vägen därifrån passade jag på att köpa sushi i den relativt nya butiken på Stockholms central. Jag inser att detta kan bli en vana. De är fantastiskt goda och ger en helt annan upplevelse som snabbmat på tåget...
Vid stationen väntade maken med bil och körde mig direkt upp till Råby där vi skulle knacka dörr. Det var lika trevligt som vanligt. Alla människor är så vänliga och verkar mest tycka att det är bra att vi hälsar på och påminner om det stundande valet.
Imorgon drar jag till Arboga.

Inga kommentarer: